Hakuna Matata - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Gemma Andriessen - WaarBenJij.nu Hakuna Matata - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Gemma Andriessen - WaarBenJij.nu

Hakuna Matata

Door: Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

27 Mei 2011 | Kenia, Nairobi

Hey lieve iedereen!

Hoe is het ermee? Met mij alles prima! Ik ben nu een weekje weg, en alweer van alles meegemaakt. Momenteel ben ik nog in Kenia, waar ik de afgelopen week totaal de backpacker heb uitgehangen. Ik moet zeggen: eigenlijk ook wel weer heel leuk! Beetje toeristische dingen bekijken, borrelen in het hostel, uitslapen, dieren aaien en lekker eten. En Kenia is een mooi land! Dus er is hier van alles te doen en te zien. Morgen vertrek ik naar Soedan, waar ik ook wel weer heel veel zin in heb, want ik denk echt dat dat heel interessant wordt, maar ergens ook wel jammer dat het backpackende leven al zo snel weer voorbij is.

Maargoed, wat heb ik deze week gedaan? Ik zal even een paar dingen noemen:
- Elephant Orphan project. Dinsdag heb ik samen met een Deens meisje Sarah hier uit het hostel een aantal dingen in en om Nairobi bezocht. Eén van die dingen was het Elephant Orphan project, waar baby-olifantjes werden opgevangen die in het wild hun ouders hebben verloren en het anders niet zouden overleven. Erg toeristisch, maar wel echt superschattig! Want tja, wie houdt er nou niet van baby-olifantjes? :-)
- Ook zijn we naar een plek geweest waar je smiddags giraffen kan voeren. Het is een project waarbij bedreigde giraffe-soorten worden gefokt, en later terug in het wild gebracht. Voelt echt heel gek als ze met hun dikke tong de korrels van je hand af likken. Haha ja en die giraffe-kus kon ik natuurlijk niet weerstaan…
- Maar het tofste van alles is natuurlijk om de dieren in hun echte leefomgeving te zien. Dus: op safari! Van dinsdag tm donderdag ben ik met 4 anderen op een toer naar Masai Mara geweest, één van de grootste Nationaal Parken van Kenia. Echt heel tof! Het was echt totaal Lion King: een enorme savanne waar dan doodleuk allerlei dieren doorheen wandelen die wij alleen van de dierentuin kennen: zebra’s, olifanten, leeuwen, giraffen, krokodillen, nijlpaarden etc. Echt bizar om zo dichtbij te komen. En tja de natuur is ook gewoon heel mooi, heel uitgestrekt. Daardoor moet je wel echt op zoek naar de dieren, maar dan is het des te specialer als je ze dan opeens ziet. En soms verwacht je het totaal niet, en dan kijk je naar links, en ligt daar opeens een leeuwenmoeder met haar kids in de bosjes…:-). Het is nu trouwens echt ontzettend laagseizoen, dus er waren bijna geen andere busjes in het park. Soms voelden we ons echt alleen op de wereld met de dieren…
- Het nationale park Masai Mara is gevestigd in een gebied waar de Masai wonen. Dit is een herdersvolk, en mensen leven vaak nog op de traditionele manier in hutjes bij elkaar. Om bij het park te komen moesten we 3 uur over een extreem bobbelige weg (jeetje volgens mij kan je nog beter geen asfalt hebben, dan niet-onderhouden asfalt! :-) ), waar we dan in de verte de dorpjes zagen liggen en de Masai met hun schapen en koeien langs de kant van de weg liepen. We sliepen in een tentenkamp aan de rand van het nationale park, en vlakbij waren ook een aantal Masai-dorpjes. Tja, en je kent mij: ik vond dat natuurlijk echt superinteressant . Dus toen we op bezoek gingen bij één van de dorpjes, kon ik echt niet ophouden met vragen stellen (haha maarja dat zal sommigen van jullie niet verbazen)…:-)

Nou, ik ga er weer een einde aan breien, even een biertje (Kenia is niet echt het land van de wijn, helaas… :-( ) drinken om de laatste avond te vieren…

Superveel liefs!

  • 28 Mei 2011 - 01:34

    Loes:

    Top Gemma! Heel veel plezier en succes in Sudan.. ik wacht vol smart op je volgende verhaal :) xx

  • 28 Mei 2011 - 09:40

    Tessa:

    Wauw!! Bijzondere ervaring lijkt me! Veel plezier!

    kus

  • 28 Mei 2011 - 13:14

    Marloes:

    Hee Gems!! Wat een leuke verhalen alweer en mooie foto's met alle beesten! Fijn dat het goed gaat, wij worden ook een dagje ouder want waren al een beetje bezorgd en zaten met smart op je eerste verhaal te wachten ; ) Ben heel benieuwd hoe je Soedan gaat vinden , veel plezier! xx

  • 28 Mei 2011 - 15:53

    Malou:

    Leuk om zo snel al een updateje te krijgen Gemma! Lekker dat je even het vakantiegevoel hebt gehad in Kenia (al duurde het mssn niet lang genoeg...;)), maar nu dan toch eindelijk op naar waar je zo lang op gewacht hebt: Sudan! Heel veel succes en plezier met het vinden van je plekje daar en tot het volgende verhaal! xxx

  • 29 Mei 2011 - 13:45

    Annemoon:

    Super leuk! Begin enorm zin te krijgen om op vakantie te gaan naar kenia ;) Liefs!

  • 29 Mei 2011 - 19:37

    Aino:

    Hoi Gemma,

    Erg leuk om al je verhalen en ervaringen te lezen. Goed om te horen dat je het daar naar je zin hebt.
    Heel veel succes in Soedan. Helaas kom ik je deze keer niet opzoeken ;-(.

    Ciao
    Aino

  • 01 Juni 2011 - 11:41

    Corien:

    Jeeetjje gem wat een prachtige foto's. Echt heel bijzonder. Ik ga gauw reageren op je mailtje! heel veel succes daar! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gemma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 95291

Voorgaande reizen:

21 Mei 2011 - 23 Augustus 2011

Afstudeeronderzoek in Zuid-Soedan

19 Januari 2008 - 19 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: