Mayatempels en Bountystranden - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Gemma Andriessen - WaarBenJij.nu Mayatempels en Bountystranden - Reisverslag uit Lívingston, Guatemala van Gemma Andriessen - WaarBenJij.nu

Mayatempels en Bountystranden

Door: Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

29 Juni 2008 | Guatemala, Lívingston

Hallo hallo!

Joehoe, nog maar een weekje en dan ben ik alweer in Nederland!!!!

Maar eerst nog even een klein verslag van mijn belevenissen hier. Ik ben nu aan het reizen samen met mn broer, want die komt mij hier twee weekjes opzoeken.

- Tikal. Nouja er zijn hier in Mexico, Guatemala en Belize nogal wat Mayatempels te zien, maar de ruines van Tikal zouden volgens alle verhalen en boekjes toch wel echt de indrukwekkendste zijn, dus tja ook wij moesten er aan geloven. Nou, indrukwekkend is zeker het goede woord. Sochtends om 5 uur klommen wij de enorme ´tempel 4´ (70 meter hoog) op om het daar langzaam licht te zien worden boven het regenwoud, waar de toppen van de andere tempels bovenuit steken. Daarna me voornamelijk nog erg goed vermaakt met de aapjes in het bos, die ik bijna net zo leuk vond als de Mayatempels.

- Krokodillen in Orange Walk. Na Tikal zijn we de grens over gestoken naar Belize, naar Orange Walk, een stadje in het noorden. Het hotel waar we sliepen lag aan een tropische rivier. In alle hitte (want geloof me, het is hier echt bloedheet!!!) leek het me toch wel een vrij verleidelijk idee om eens een lekkere duik in de rivier te nemen. Nou niet dus: boordevol met krokodillen!!! :-) En de eigenaar van het hotel hield er een nogal eigenaardige hobby op na: Babykrokodillen vangen en verzorgen. Dus ik heb ook even al mn moedergevoelens mogen loslaten op een schattig klein krokodilletje. Die neem ik mee naar Nederland! :-)

- Het strand van Placencia. Na Orange Walk gingen we naar Placencia, één van de mooiste stranden van Belize. Aangezien ik me al zo ongeveer 5 maanden in Guatemala bevind maar nog steeds een buik heb zo wit als een pak melk (tja daar in Chichi ben ik niet echt aan zonnen toegekomen, bovendien is het ook niet echt mn grootste hobby om in de zon te liggen...) dacht ik: daar moet ik iets aan veranderen. Ik kan natuurlijk niet terugkomen in Nederland en nog steeds licht geven in het donker! :-) Dus vol enthousiasme ging ik in mn bikini op het strand liggen. Ik dacht nog: het eerste uur smeer ik geen zonnebrand, dan schiet het teminste een beetje op... Nou werkelijk waar: DAT HEB IK GEWETEN!!!!!!! :-) Ik heb mn buik en mn benen echt helemaal totaal hardstikke verbrand!! Zo rood als een kreeft, tomaat, paprika of hoe je het ook maar wilt noemen! Auw! :-) Haha, nou, dat was ook weer een slimme actie...

Vanochtend zijn we met de boot vanuit Belize weer terug naar Guatemala gegaan, we bevinden ons nu in Livingston, een totaal relaxt Garifuna reggea-achtig chill kustplaatsje (en de Bob Marley cd staat hier op repeat!!).

Ik heb echt veel zin om weer naar huis te gaan!!!! Ben nu nog wel aan het genieten van het reizen, maar merk wel dat ik er echt al bijna klaar mee ben. Alle uitzichten en avonturen doen me lang niet zo veel meer als in het begin.

Volgende week dinsdag de 8e kom ik aan in Nederland, om 11.50 sochtends (vlucht CO 0046, uit Houston).

Dan ben ik trouwens ook weer bereikbaar op mn mobiele telefoon. Helaas is mn telefoon hier gejat, dus ik heb echt van helemaal niemand meer een telefoonnummer. Dus als je dit leest: Stuur me ff een mailtje (of als ik weer terug ben een smsje) met je nummer...

Dikke kus,
Tot snel!!

  • 30 Juni 2008 - 07:09

    Miek:

    Hai Gems!

    Wat een mooie afsluiter van de vakantie! Gelukkig kom je nu verveld en wel aan hier waarschijnlijk, maar dan zien mensen wel dat je je best hebt gedaan. haha. ik kan er helaas di niet bij zijn want 2e dag van coschap. Tenzij ik eerder weg wordt gestuurd of zo, maar denk t niet! tot jc eten dinsdag dan zowiezo??!!!

  • 30 Juni 2008 - 07:51

    Sanne Haas:

    Lieve Gem,

    Nog een onwijs leuke laatste week toegwenst! Ik heb genoten van al je belevenissen!
    Je zal het als je terug bent wel onwijs druk hebben met van alles en nog wat. Toch wil ik je graag SNEL weer zien. Moet nog steeds je huisje komen bezichtigen. Laat me anders ff weten wanneer je bij je ouders bent, kom ik daar ff een theetje drinken...

    Xxx Sannie

  • 30 Juni 2008 - 09:17

    Lesja:

    lieve Gem,

    geniet nog even van je laatste week daar. voor je t weet zit je in een plat land, zonder indrukwekkende bergen, maya tempels en mooie stranden....:) en denk je....hmmm waar gaat mijn volgende reis naar toe?? Al Kan mij ook voorstellen dat t wel weer fijn is om naar huis te gaan....en natuurlijk vinden wij, vind ik t heel gezellig dat je weer deze kant op komt! ben benieuwd naar je live verhalen, foto's....
    ik ben inmiddels weer gewend aan nederland na peru. Wat trouwens een geweldig land is...!! dus mocht je plannen hebben om die kant nog eens op te gaan....doen...
    Maar first things first. geniet dus nog even daar, goede terug reis en welkom (alvast) weer in Nederland.
    Als jij terug komt ben ik nog even weg maar ik zie je daarna snel weer!
    liefs lesja

  • 30 Juni 2008 - 09:56

    Jiska:

    Lieve Gemma,
    Leuk om jou en Aino daar te zien op de foto's. Heerlijk dat je volgende week weer thuis bent. We hebben je gemist. Suzanne ziet er ook erg naar uit: "tante Gemma zit heel ver weg in Gautamala maar komt bijna weer thuis".
    Liefs.

  • 01 Juli 2008 - 08:18

    Bram:

    Wat een feest nu ben je helemaal rood :)

  • 07 Juli 2008 - 12:19

    San:

    He lieve GEms
    Moet eerlijk toegeven dat ik ook wel heel veel zin heb in je terugkomst! 6 maanden is toch wel lange, al vlogen ze wel voorbij! Maar we hebben vast genoeg bij te kletsen, dus ik zie je hopelijk snel! Want waar ga je eigenlijk logeren totdat je weer op vak. gaat? Je mag iig altijd bij mij in bed crashen! Vrijdag ga ik voor een weekendje naar Londen, maar vanaf maandag ben ik helemaal available voor je! Maar hoop je natuurlijk voor die tijd te zien....kan je helaas niet komen ophalen, omdat vanaf juli dinsdag niet meer mijn vrije dag is....moet rennen met de patienten op dinsdagochtend! Maar mss zie ik je dinsdagavond ff op de Herenweg of voor een drankje in de stad!??! Ik moet tot 21 uur voor de laatste keer oppassen:(
    Ga nu echt weer aan het werk....baalbaal.
    Goeie terugreis en heel dikke kus, Sanne

  • 08 Juli 2008 - 20:18

    Erwin:

    hallo meid

    leuk om je verhalen soms eens te lezen doe je goed he zo reizen weer hoor.

    dus je komt al weer bijna terug.

    veel plezier nog dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gemma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 823
Totaal aantal bezoekers 95301

Voorgaande reizen:

21 Mei 2011 - 23 Augustus 2011

Afstudeeronderzoek in Zuid-Soedan

19 Januari 2008 - 19 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: