Budda's en Panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Gemma Andriessen - WaarBenJij.nu Budda's en Panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Gemma Andriessen - WaarBenJij.nu

Budda's en Panda's

Door: Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

28 Juli 2006 | China, Chengdu

Ni Hao!

In de afgelopen week zijn we verder het binnenland ingetrokken.
Eerst naar Luoyang, waar we vrijdagavond in de stromende regen aankwamen. Gelukkig hadden we al snel een stroom chinezen achter ons aan die ons drooghielden met hun paraplu's (jaja, no money!) en ons de weg wezen. In de trein nog bemoedigend toegesproken door wijze Chinees die alle spreuken van Confucius op ons los liet. :-)De volgende dag naar de Longman caves. Zeer veel Buddas!! Maar het geklim werd ons in de hitte een beetje te veel...
Daarna naar het alombekende Xi'an. In de trein kwamen we erachter dat Chinezen niet doodgaan van melk en dat alle jonge mensen naar Shanghai moeten! Haha Ja echt de beste gesprekken met Chinezen hebben we tot nu toe in de trein gehad! Tja je moet toch wat als je 8 uur hutje-mutje zit (en er blijkt altijd wel 1 iemand in de wagon Engels te spreken)...
Xi'an is de heetste stad van China. Dat hebben we geweten! Temperatuur: 42 graden. In het hostel naast de Bell Tower ben ik nog nooit zo dankbaar geweest voor de uitvinding van airconditioning! Wel echt een leuke stad. We hebben ons erg goed vermaakt in het hostel, moslimwijk, broodjeszaak, bus (uhh welke kant op?), meisjes-markt, kledingwinkels en natuurlijk electronica-zaak. Want tja je bent niet elke dag in China, dus Tessa heeft een of ander super-de-luxe multifunctioneel apparaat aangeschaft. Een mp4 speler en die kan dus alles (echt alles! film, muziek, spelletjes, tv, radio, boeken). We vermaken ons sindsdien erg goed met SuperMario!! haha
Oja en voor ik het vergeet te vermelden: we zijn ook nog naar de Terra Cotta Warriors geweest. DE highlight van dat gebied. Beetje veel toeristen wel...
Om afscheid te nemen van Xi'an besloten we de laatste avond lekker uit eten te gaan. Na wat moeilijkheden met bestellen (100% chinees op de kaart, geen woord Engels dus. Gelukkig was er 1 meisje in de zaak die het woord 'chicken' kende) kregen we een heerlijke kipschotel voor ons neergezet. Ze hadden wel al aangegeven dat ze niks hadden wat 'no spicy' was, dus heel heldhaftig besloten we dat ons dat niet uitmaakte. Haha nou dat hebben we geweten! Heel lekker maar na afloop stond het zweet ons op ons voorhoofd! Chengdu en Chongquig (waar we hierna naartoe gaan) staan bekend om het pittige eten en we hebben besloten dat we er gewoon voor gaan! Haha jullie horen het wel als ik het niet overleefd heb. Laat de HotPot maar komen!

En nu zitten we in Chengdu. De treinreis hier naartoe was prachtig: door de bergen en langs schilderachtige dorpjes.
Vanochtend hebben we een toer gedaan naar het Panda Research Centre. Mooie beesten zeg die Pandas, en ook echt een heel hoog knuffelgehalte. Tja ze zijn natuurlijk eigenlijk best gevaarlijk, maar dat vergeten we even voor het gemak. Ik neem er eentje mee naar huis!

En het is eindelijk duidelijk wanneer ik naar huis kom. Er waren namelijk nogal wat problemen met mijn ticket, maar het is me toch gelukt op tijd een vlucht te krijgen: woensdag 16 augustus vanaf 09.20 ben ik weer in Nederland!

Liefs van Gemma

Keywords: schoentjes voor S, moskee in Xi'an, harde bedden, alles kwijt, save Mario, hoeden, zoektocht naar internetcafe, Engelse boeken, balletjes voor huis, kip in stukjes.

  • 29 Juli 2006 - 04:17

    Kim:

    hey heftig joh! zeker een cultuur-shock als je zo uit het westerse oz komt..heel veel plezier zolang het nog duurt, groetjes

  • 30 Juli 2006 - 08:26

    Marije:

    Ni Hao lieve Gem,

    Neem je een panda voor me mee?

    Dacht dat t hier warm was, maar wij mogen niet klagen vegeleken bij jullie!

    Ik ga nu op vakantie!

    Tot daarna!

    X

  • 30 Juli 2006 - 09:12

    Anne:

    he gems,
    na jelle en johannes op naar schiphol dus!! veel plezier nog en eet smakelijk, kusje

  • 30 Juli 2006 - 12:56

    Marrit:

    Gems ik ben er helaas niet als je terug komt :( Dan ben ik aan het zeilen met mijn paps zoals elk jaar. Maar ik zal je zeker snel spreken daarna. Hoop dat je er nog van geniet en tot over een paar weken!
    PS. Nl is weer heel gewoon hoor...

  • 30 Juli 2006 - 20:46

    Sonja:

    He Ni Hao!

    Mooie verhalen allemaal Gemma, klinkt super goed! Azie is echt zo anders dan Ozzie.. Hier in Holland is alles al heel snel weer heel gewoon, dus geniet nog lekker van je laatste weekjes op reis. Ik zie vast weer in Nederland, we hebben nog veel uitstapjes te regelen ;)

    Dikke kus

    Echt heel sneu van Shakira btw, had je het er ook zo moeilijk mee?! ;)

  • 01 Augustus 2006 - 13:58

    Kim (jc):

    Ik sta op schiphol hoor! dat wil ik niet missen natuurlijk. Neem je wat chinese recepten mee? wil me wel aan de hotpot wagen!
    Kussie

  • 02 Augustus 2006 - 15:02

    Marloes:

    he meis! ook china klinkt weer erg avontuurlijk :) geniet van je laatste weekjes en ik zie je de 16e, jeuh! dikke kus ps ik help je met de panda, lijkt me leuk!

  • 04 Augustus 2006 - 11:18

    Klaar:

    Hey lieve gem!

    genietse nog ff van china! zo te merken ben je australie alweer vergeten :) straks krijg je heimwee naar aus en china!
    tot snel, dikke kus

  • 05 Augustus 2006 - 06:50

    Erwin:

    he schat wel gaaf allemaal als ik zo hoor wil ik ook misschien wel naar china dikke zoen veel plezier nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gemma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 95313

Voorgaande reizen:

21 Mei 2011 - 23 Augustus 2011

Afstudeeronderzoek in Zuid-Soedan

19 Januari 2008 - 19 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: