Zaijian China... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gemma Andriessen - WaarBenJij.nu Zaijian China... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gemma Andriessen - WaarBenJij.nu

Zaijian China...

Door: Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

15 Augustus 2006 | Thailand, Bangkok

Hallo iedereen,

Jeetje nou heb ik heb het Chinese eten nog net overleefd, maar ik weet niet of dat ook met de Taise massages gaat lukken!! :-) Ben net een uur onder handen genomen door een zeer bekwame Taise dame die me van boven tot onder in alle bochten heeft gekneed, en af en toe dacht ik echt dat ze me probeerde te vermoorden!! Maargoed ik geloof dat ik al met al toch kan zeggen dat het wel een ontspannende ervaring was, ik voel me nu in ieder geval heeeeeel relaxt!!

Maargoed, ik zal even bij het begin beginnen...

Na onze Jangse-cruise en een 18-uur-durende treinreis (uhh welk bed?) brachten Tessa en ik twee dagen door in Hangzou, een moderne stad met als belangrijkste feature het West Lake. Nog wel langs het meer gewandeld (joehoe, waterballet!!), maar helaas was ik de helft van de tijd niet lekker dus vooral de binnenkant van het hostel veel gezien.
Daarna naar DE steden van China: Shanghai en Hong Kong. 3 daagjes in Shanghai, met veeeeel shoppen en natuurlijk The Bund. En als uitsmijter Superman in 3D (bril op, bril af! haha).
Daarna naar Hong Kong waar ik helaas nog maar 1 dag te besteden had. Wat een enorme stad zeg! Er lijkt echt geen einde aan te komen en toen we bovenop de berg liepen (na natuurlijk die tram) was het uitzicht overweldigend.
Daarna moest ik alweer afscheid nemen van Tessa en China!!! Tess, we hebben echt een geweldige maand gehad samen, en ik moet er echt wel weer even aan wennen dat ik je niet elke dag zie! Thanx voor de superleuke tijd!

Tja, want na een maandje China zit mijn grote reis er nu dan toch echt op. Vandaag nog even een dagje stop-over in Bangkok en morgen ben ik dan weer in Nederland. Aan de ene kant heb ik ontzettend zin om weer naar huis te gaan en iedereen weer te zien. Ik heb m'n vrienden en familie echt wel gemist en ik verheug me erop om weer lekker met iedereen bij te kletsen en weer onderdeel te zijn van het 'normale' leven in Utrecht. Aan de andere kant vind ik het ook best wel jammer dat het vrije leventje van reizen en avontuur nu voorbij is. Ik heb zo ontzettend veel meegemaakt het afgelopen half jaar, en overal zo ontzettend van genoten, dat het best wel weer even wennen zal zijn om weer terug te zijn.

Tot snel!
Liefs van Gemma

Voor iedereen die me op komt halen: vluchtnummer CI 65 vanuit Bangkok (China Airlines), precieze aankomsttijd: 09.10.

Voor alle andere mensen: vanaf morgen ben ik weer gewoon bereikbaar op m'n oude nummer: 0619596639

  • 15 Augustus 2006 - 16:16

    Aino:

    Hoewel je mixed feelings hebt over je terugkomst, zie ik er wel naar uit.

  • 16 Augustus 2006 - 03:47

    Kim:

    Heftigheid joh! Goede reis en veel plezier in NL
    groetjes

  • 19 Augustus 2006 - 12:45

    Tessa:

    Hey lieve Gem, ik kijk ook echt terug op een geweldige en bijzondere maand samen reizen. En die laatste dagen in Hong Kong heb ik je ook gemist, vooral de gezelligheid en de kleine chinese dingetjes om over te praten. Maar dat gaan we dan maar weer snel met een koffie-tje en een thee-tje inhalen. Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gemma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 95302

Voorgaande reizen:

21 Mei 2011 - 23 Augustus 2011

Afstudeeronderzoek in Zuid-Soedan

19 Januari 2008 - 19 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: