Bonita Antigua!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Gemma Andriessen - WaarBenJij.nu Bonita Antigua!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Gemma Andriessen - WaarBenJij.nu

Bonita Antigua!!

Door: Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

24 Januari 2008 | Guatemala, Antigua

Ola Amigos!

Nou ik ben er, hoor, in het mooie Guatemala. Het is hier geweldig: lekker weer, aardige mensen en Antigua is zo mooi. Antigua is ooit de hoofdstad geweest van Guatemala en bestaat voornamelijk uit oude gebouwen, oude straatjes en oude pleinen waardoor het echt ontzettend sfeervol is. Het heet niet voor niets Antigua: de stad is echt antiek.
Ok, maar voordat ik jullie bijpraat over mijn leventje hier zal ik eerst even over de vlucht vertellen. Die was natuurlijk erg saai, behalve de overstap in Houston. Jeetje, ik heb geloof ik nog nooit zo hard gerend! Ik had maar 1 uur om over te stappen (eigenlijk anderhalf, maar het vliegtuig had een half uur vertraging), en dat was erg weinig aangezien het in Amerika erg lang duurt om door de douane te komen. Want tja iedereen kan natuurlijk een mogelijke terrorist zijn en dus willen ze van iedereen vingerafdrukken, een oogscan, een foto en een heleboel informatie weten. Na de douane had ik nog maar 15 minuten om weer opnieuw in te checken, mn handbagage (+ schoenen/riem/oorbellen) te laten controleren, weer opnieuw door de douane te gaan en de gate te vinden. Dus dat was rennen rennen rennen rennen. En natuurlijk overal: ´please please, can I go first?´ met mn meest onschuldige glimlach natuurlijk :-). Uiteindelijk zat ik om 19.07 in het vliegtuig dat om 19.10 opsteeg. Ow my god! Het avontuur is begonnen...:-)
Maargoed, ik ben nu alweer een paar dagen hier en het is heerlijk. Elke ochtend heb ik Spaanse taalcursus van 8 tot 1 van mi maestra Sandra. Dat gaat het supergoed, heb nu al het idee dat ik veel beter Spaans spreek. Smiddags maak ik huiswerk in het park (jaja, het is hier hard werken!) of zit ik op het terras, voornamelijk met Floor (een vriendin uit Utrecht). We hebben echt ons favoriete plekje gevonden: een terrasje bovenop een huis vanwaaruit je kan uitkijken over heel Antigua en de bergen er omheen en waar ze enorme glazen (soepkommen!) hebben met joghurt/vers fruit shakes. Wat een feestje! Het is overdag erg warm hier (ongeveer 30 graden), maar savonds koelt het af.
En tja verder heb ik ook mn nieuwste passie ontdekt hier: Salsa dansen!! :-) Jaja dat hadden jullie waarschijnlijk niet gedacht van een stijve hark zoals ik maar ik zwier toch echt al best aardig rond. Heb nu 2 lessen gehad en vermaak me erg goed savonds op de dansvloer.

Muchos muchos beses!!
Gemma

  • 24 Januari 2008 - 21:02

    Marrit:

    gems! ik was net bezig je te mailen. fijn om van je te horen dat het allemaal goed is gegaan, maakte me nog een beetje zorgen over de overstap!! Klinkt allemaal geweldig, hier is het hondeweer. Dus geniet van de shakes, yoghurt, uitzicht en de salsa lessen!!!! Dikke kus

  • 24 Januari 2008 - 21:06

    Dorus:

    Jeej lieve Gem wat leuk om wat van je horen!! Het klinkt allemaal heel ontspannen (behalve dan je hysterische overstap in Houston..)
    Nou geniet maar lekker van het zonnetje en je Spaanse lessen!
    Dikke kus

  • 24 Januari 2008 - 21:12

    Marrit:

    gems! ik was net bezig je te mailen. fijn om van je te horen dat het allemaal goed is gegaan, maakte me nog een beetje zorgen over de overstap!! Klinkt allemaal geweldig, hier is het hondeweer. Dus geniet van de shakes, yoghurt, uitzicht en de salsa lessen!!!! Dikke kus

  • 24 Januari 2008 - 22:00

    Roomies:

    Lieve chica,
    Goed om wat van je te horen! EN het klinkt allemaal muy bien! Om even een korte update te doen van hier: Lost seizoen 3 is af, nu wachten op seizoen 4 om de koude avonden hier door te komen! Of misschien beginnen we vast aan 24.
    Nou zoals je hoort, hier alles veel saaier dan bij jou! Tis stil hier zonder jou (al hebben we vanavond wel een loge in je kamer, haha!)...
    Muchos Besos terug.
    HEb je skype al ontdekt ergens???
    Nic en San

  • 25 Januari 2008 - 08:10

    Miek:

    Heey gems,

    gezellig jij ook actief in de waarbenjij.nu-scene! Mooi te horen dat je het meteen zo naar je zin hebt. en stressen zo'n overstap!!! wie verzint dat? Maargoed, je bent er, en je mag lekker nog heeeeeeel lang blijven ook!
    Adios (ik spreek zelfs beter Spaans dan Tamil, wat ze hier spreken.)

  • 25 Januari 2008 - 08:47

    Anne:

    he gems,

    klinkt heerlijk op het dak een beetje chillen. Ruilen voor een plekje in de UB? veel plezier met al je lessen. hele dikke kus

  • 25 Januari 2008 - 08:53

    Steef:

    Hey gem!
    klinkt goed allemaal, fijn dat je het meteen leuk hebt daar! Hier is het ook super, in de bieb haha.. Veel plezier meis!
    kus

  • 25 Januari 2008 - 09:21

    Joost:

    Hey Gemster,
    Briljant begin van je reis; die stress in Houston! Heb je dat toevallig gefilmd? ;-)
    Verder ben ik helemaal niet jaloers op je, lekker weer en leren in het park. Lijkt me niks. Ik fiets liever een half uur door de regen om vervolgens de rest van de dag niet meer uit de JB te komen...
    Dat salsa dansen mag je me trouwens wel leren als je terug bent, mits toestemming van Bram natuurlijk. :-)
    Nou veel plezier daar, maar dat heb je denk ik sowieso wel!
    Groeten.

  • 25 Januari 2008 - 09:48

    Oma, Opa En Tamarah:

    Lieve gemma, bedankt voor je bericht, we hebben het met veel plezier en interesse gelezen. veel liefs, oma, opa en tamarah

  • 25 Januari 2008 - 09:57

    Tessa:

    Lieve Gemma,

    Klinkt alsof je het heerlijke leventje heb gevonden. Duidelijk heel vervelend zo'n noodzakelijke taalcursus ;)

    Geniet ervan! kus

  • 25 Januari 2008 - 13:14

    Djoeke:

    Hoi Lieve Gem,
    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Ik ben natuurlijk vreselijk jalours. De stress heeft langzamerhand zijn top wel bereikt. Nog twee weken blokken en dan mag ik gelukkig ook :-)
    Veel liefs!

  • 25 Januari 2008 - 13:37

    Marloes:

    He gem! wat fijn dat je het al zo leuk hebt daar! klinkt echt te leuk allemaal! lekkere fruit shakes terrasjes en muziek! ik hoorde van floor dat jullie je eerste vulkaan dit weekend gaan beklimmen, aah, veel succes, met top spierkracht van jou ;) veel plezier! en muchos besos!

  • 25 Januari 2008 - 20:30

    Leonel Barrios:

    Gemma, hola!! espero hablas espanol mejor cada dia:) puedes preguntar tu maestra si puedes practicar conmigo por internet y si tu lo deseas tu tambien? soy el hombre te hablo a ti tus amigas tambien en el parque de antigua!!de hollanda mucho y "gronings??? recuerda? bueno !! soy de guatemala la cuidad y he tenido muchos amigos voluntarios de hollanda!! saludos , y compra una sombrela para la lluvia es loco!!! el tiempo !! aqui, leonel.

  • 25 Januari 2008 - 20:41

    Pescado7@hotmail.com:

    olvido dar mi e-mail a ti:( leonel.

  • 27 Januari 2008 - 13:48

    RienkAndriessen:

    lieve Gemma,
    wil je mijn e-adres wijzigen in:
    rienkandriessen@gmail.com
    h groet,rienk

  • 27 Januari 2008 - 21:07

    Klaar:

    Hey lieve gem!!!
    het klinkt allemaal fantastisch.. ik herinner me dat dakterras ook nog ;) wat een heerlijkheid. Maar het allerleukste is om el volcan de agua ook nog echt te beklimmen, moet je zeker doen :)
    succes met je spaanse lessen en genietse!
    kus!

  • 28 Januari 2008 - 13:14

    Joke:

    Hi Gems,

    Maar goed dat je wist dat je zou moeten rennen, maar zo hard had je waarschijnlijk niet gedacht! Verder klinkt het allemaal superleuk. Wel grappig dat loes en ik daar vorig jaar nog rondliepen Al opstap geweest? Succes met de les, het dansen en de shakes nu het nog kan! ben benieuwd naar je volgende verhalen!
    Kus Joke
    p.s. je laptop is fantastisch

  • 28 Januari 2008 - 16:10

    Erwin:

    He lieve schat

    Tof dat je weer op reis bent gegaan.

    Ik ga zeker je verhalen lezen.

    Heel veel plezier

    KUS

  • 28 Januari 2008 - 22:01

    Kim:

    Gemmie, wat klinkt het allemaal weer heerlijk! kan Bram al salsa? Bram, neem alvast wat lesjes, dan zwieren jullie straks samen over de dansvloer!
    Hoe bevalt het eten? niet onbelangrjk naturlijk (-;
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gemma

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 95297

Voorgaande reizen:

21 Mei 2011 - 23 Augustus 2011

Afstudeeronderzoek in Zuid-Soedan

19 Januari 2008 - 19 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: