Met mn billen bloot melk uit een kokosnoot! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Gemma Andriessen - WaarBenJij.nu Met mn billen bloot melk uit een kokosnoot! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Gemma Andriessen - WaarBenJij.nu

Met mn billen bloot melk uit een kokosnoot!

Door: Gemma

Blijf op de hoogte en volg Gemma

07 Februari 2008 | Guatemala, Antigua

Ola chickos en chickas,

Como estas? Muy frio en Holanda? Nou ik ben weer een weekje verder, en mn Spaans gaat echt als een tierelier. Verder ook weer heel wat meegemaakt. Jeetje de tijd gaat echt snel hier, ben er alweer bijna 3 weken. Maargoed, ik zal jullie even bijpraten over een paar hoogtepunten van de afgelopen week.

Hoogtepunt 1: Vulkaan Pacaya beklimmen. Vorige week donderdag hebben Djina, Harry (beiden huisgenootjes van mij hier), Floor en ik de Pacaya vulkaan beklommen. Dat was tof! Terwijl de zon onder ging stonden wij bovenop de berg met overal om ons heen stoom, gloeiende lava en wel erg warme voeten! :-) Echt heel intrigerend die vulkaan. Het lijkt echt of de berg leeft. In eerste instantie wandel je omhoog door een bos en lijkt het gewoon een berg, maar dan opeens kom je boven de boomgrens en is er een soort maanlandschap van gestold lava dat op sommige plekken rood opgloeid en komen er overal tussen de stenen stoomwolken vandaan...

Hoogtepunt 2: Met mn billen bloot melk uit een kokosnoot in MonteRico.
Afgelopen weekend zijn Floor en ik met zn tweetjes een weekendje naar Monterico geweest: een kustplaatsje aan de Pacific coast. Heerlijk! Totaal uitgerust aan het strand. Natuurlijk ben ik een kreeft na een half uur op het strand te liggen, maar ook daar hadden ze een oplossing voor: hangmatten op het strand, maar dan wel overdekt, dus fijn in de schaduw voor deze roodharige! Monterico is echt een heel ander Guatemala dan hier in de bergen: palmbomen, hutjes van stro, kokosnoten, en erg relaxte mensen. Monterico zelf is een heel klein schattig dorpje dat nog totaal niet is verpest door toerisme. Er waren ook nauwelijks toeristen dus wij hadden zo n beetje het hele strand voor ons alleen! Erg genoten van de zon, zee, strand, nachos met guacomole en fruitcocktails!

Hoogtepunt 3: Boottocht door de mangrove.
Zaterdagochtend om 5 uur ging de wekker. Lekker dan, op mn vrije weekend! Maargoed, je moet er soms wat voor over hebben om avonturen te beleven! :-) Want: Floor en ik gingen op boottocht in de mangrove. In Monterico is een enorm eco reservaat wat voornamelijk bestaat uit mangrove: een soort bossig moeras wat je alleen kan bezoeken door er met een bootje doorheen te varen. Dus daar zaten we dan op de vroege ochtend in een klein bootje met een plaatselijke Guatemalteek die het bootje voorduwde met een stok. Vooral in het begin was het echt doodstil. Toen de zon langzaam opkwam werden ook de vogels wakker zodat we af en toe werden opgeschrikt door wat gefladder en gekwaak. Leuk detail: kleine visjes met 4 ogen die niet onder water zwemmen, maar over het water heen springen. Heel bizar, allemaal van die springende visjes om je heen. Natuurlijk probeerde Floor en ik ook even om ons de techniek van het voortduwen van een bootje met een stok eigen te maken, wat natuurlijk finaal mislukte aangezien het bootje echt recht het riet in voer! oeps!

Hoogtepunt 4: Baby Kaiman.
In de buurt van ons hostel was ook een soort klein doe-het-zelf dierentuintje van zeeschildpadden, leguanen en kaimannen (type krokodil). Vooral de baby schildpadjes en baby kaimannetjes vonden wij echt aandoenlijk: zo schattig! Dus wij naar een bewaker daar toe of het misschien mogelijk is om een baby kaiman vast te houden. Aangezien die beesten echt doodstil in hun kooi zaten dacht ik dat het niet anders kon dat ze ook doodstil op mijn hand zouden zitten.
Nou, niets was minder waar! De bewaker pakte het beestje vast bij zijn nek en het beest begon me daar toch een party te spartelen! Vervolgens ik, maar ik vond het doodeng, want dat beestje deed echt zn uiterste best om in mn vingers te bijten en ookal was het dan maar 20 cm lang, dat leek me toch niet zo´n aangenaam gevoel! Na mij had nog een andere jongen hem vast. Toen die hem vervolgens in zijn kooi terugzetten, en losliet, beet hij keihard in de vingers van die jongen. Die jongen schrok, en doet automatisch zijn hand omhoog, waar de baby kaiman zich in had vastgebeten. Die vliegt door de lucht, zo richting Floor! help! haha wat een hilariteit! Floor springt naar achter, zodat het beest op de bewaker landt en heel snel op de grond springt en wegrent. Dus wij er achteraan. Gelukkig kon de bewaker hem weer snel te pakken krijgen en ik de kooi terugzetten... Wat een avontuur!

Muchos Besos
Gemma

• 08 Februari 2008 - 07:01

Djoeke:

Hoi Lieve Gem,
    Geweldig om te horen dat je het zo goed hebt. Leuk ook om je ervaringen te lezen. Inmiddels ben ik ook aangekomen in SA. Heerlijk. Slippertjes aan en chillen, met of zonder blote billen :-)
    Liefs,
    Djoeke

• 08 Februari 2008 - 08:18

Eunice Frijde:

Beste Gemma,
    Ik ben inmiddels weer terug in Nederland. Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!! Geniet van elke minuut en succes met de stage!!!

MVG,
    Eunice

• 08 Februari 2008 - 11:00

Anne:

he gemsie!!

het klinkt weer super allemaal! nu nog een weekje spaans? succes met je inburgeringscursus nog even! kusjes anne

• 08 Februari 2008 - 11:03

Steef:

Hey gems!
    ben nou wel een beetje jaloers als ik dit soort verhalen lees! (in de bieb..)maar het klinkt wel heel gaaf allemaal ben benieuwd naar de foto's van de vulkaan en het tropische oord!
    veel plezier kus

• 08 Februari 2008 - 14:26

Marloes:

he gems! wat gaaf allemaal! klinkt echt heel fijn ben jaloers! pacaya is mooi he!! maar niet echt een 8 uur klim zoals jullie opscheppers zeiden.. ;)
    veel plezier, dikke kus

• 08 Februari 2008 - 15:05

Klaar:

Hola gringa! :) que onda vos? todo bien? haha relaxed dat je Spaans zo goed gaat! hoe lang heb je nog les? 1 week en dan naar je stage?! je verhalen klinkt in ieder geval fantastisch! ben benieuwd naar hoogtepunt 3 en 4 ;)
    KUS!

• 11 Februari 2008 - 15:24

Miek:

Gems!
    Dat ziet er wederom goed uit daar. En wat tof dat je al zo goed Spaans spreekt. En zo'n kokosnoot eten is heel gezond, weet je dat je alleen op kokosnoten zou kunnen overleven?? Maar doe dat nou maar gewoon met je broek aan!
    Kus uit Varkala, een ander paradijsje aan de andere kant van de wereld...

• 11 Februari 2008 - 22:45

Sanne:

Gemsssssssss,
    Ben jaloers! Ziet er zo gaaf uit en wat een leuke verhalen! Ennu zijn jouw schoenen niet weggesmolten op de Pacaya?
    En die alligator, wat een grap!
    Hoe ging je eerste 'echte' salsa les trouwens?
    Hier is het gelukkig ook een beetje lente (in begin februari...) en heb een topweekend met jc op Schier gehad! Strandwandelingen, filmpjes en natuurlijk de toxbar! Moeten terschellig ook echt weer keertje plannen, maar wachten daarmee wel op jou;)
    Enjoy, besos,
    san